Zašto vam je neophodan SEO?
U početku beše reč. A reč beše upit na Google pretraživaču. Kada imamo neki problem, kada želimo da se informišemo ili pronađemo proizvod koji planiramo da kupimo, prva stvar za kojom svaka osoba poseže, a koja ima makar najosnovnije znanje o internetu, jeste Google. Svako istraživanje započinje iskucavanjem željenog pojma u polje za pretragu.
Ovaj kuriozitet odavno je poznat marketinškim stručnjacima koji su oko istog izgradili čitavu granu u marketingu koja se naziva SEO optimizacija. Da bi se potencijal pretrage iskoristio u marketinške svrhe, neophodno je da isti radi u korist klijenata. A ta korist zasniva se na tome da se potencijalni potrošači, tj. korisnici usluga dovedu na sam sajt klijenta putem pretrage. Kako se do ovoga dolazi i koji su ti parametri po kojima Google određuje koji sajt će se naći u pretrazi za određeni pojam, pitali smo Slavka Pejovića, vlasnika agencije Web Business Solutions:
Šta sve podrazumeva SEO?
Optimizacija podrazumeva niz strateški isplaniranih i sprovedenih akcija kako bi se sam sajt prilagodio tako da potencijalni potrošači mogu što lakše da ga nađu, ali te akcije moraju da obuhvate i optimizaciju za sam Google.
Faze optimizacije
SEO je proces. Prva faza tog procesa obuhvata analitiku nakon koje se kreira strategija za postojeći sajt ili sajt koji je tek u fazi izrade. Pri tome, istakao bih da je uvek bolje početi rad na optimizaciji sa samom izradom sajta, jer u drugom slučaju postoji opasnost da već izrađen sajt nije dobro programerski potkovan. Iskustvo koje smo imali sa klijentima koji su došli kod nas sa već gotovim sajtom, pokazalo je da neophodne dorade u većini slučajeva zahtevaju više vremena i novca nego da se pristupi pravljenju potpuno novog sajta.
Onpage SEO, tj. proces optimizacije na samom sajtu zasniva se na prilagođavanju vidljivih i programerskih sadržaja koje taj sajt sadrži tako da se što bolje uveže sa pretragom i traženim pojmovima iz niše koja je relevantna za uslugu klijenta. Sajt koji je optimizovan mora da nudi adekvatno korisničko iskustvo, od jednostavne navigacije, do što lakšeg izvršavanja akcija kao što su poručivanje, kupovina i slično. To se postiže kroz adekvatan dizajn.
Drugi deo optimizacije vezuje se za sam algoritam Google-a i svako ko se ozbiljno bavi optimizacijom mora kontinuirano da prati novine iz ove oblasti.
Faktori onpage i offpage optimizacije
On page strategija mora da obuhvati HTML elemente koji su zaslužni za indeksiranje sajta od strane Googla. Ti elementi zaslužni su za olakšano čitanje sajta i omogućuju prepoznavanje sadržaja koji taj sajt sadrži. Sam sadržaj mora biti pre svega unikatan, jer Google roboti loše ocenjuju kopirane sadržaje, mora u optimalnom broju sadržati ključne reči i pored svega toga mora biti jasan i privlačan samim posetiocima. Sam sajt mora biti mobile responsive i mora da ispunjava zahteve koji se tiču brzine, ali i bezbednosti.
Što se tiče offpage optimizacije, ona je podjednako bitna i mora se vršiti paralelno sa onpage korekcijama. Ova grana optimizacije podrazumeva tehnike kao što su Link Building, podizanje autoriteta samog sajta i kreiranje signala sa društvenih platformi koji zajedno daju jasan signal Google-u da je sadržaj sajta za koji se radi relevantan i koristan i da zaslužuje bolju poziciju u pretrazi.
Za SEO je potrebno vreme, ali se isplati
Kada govorimo o benefitima, naši klijenti se prvo vezuju za pozicioniranje na pretrazi. Ono što je takođe od velike važnosti za kompletnu marketing strategiju klijenta jeste dugotrajnost efekata koje SEO daje. SEO zahteva vreme, ali kada se jednom uradi kada treba, rezultati nastavljaju da rade u korist klijenata čak i nakon što se prestane sa ulaganje što čini optimizaciju najboljom investicijom za jednu firmu.
Ulaganjem u SEO doprinećete razvoju poslovanja i dobićete platformu koja će kompletan nastup vaše firme na internetu učiniti funkcionalnim i uspešnim na duge staze.